7 din 10 români folosesc aplicațiile de banking pentru a face plăți
- 8 din 10 români asociază serviciul de mobile banking cu accesibilitate 24/7, rapiditate, transfer ușor de bani între diferite conturi, și o relație mai simplă cu banca;
- majoritatea românilor își plătesc ratele sau plătesc la comercianți prin aplicații bancare, iar jumătate folosesc transferuri către prieteni sau familie;
- între 6 si 10% dintre români fac tranzacții de schimb valutar, comandă un card online sau solicită un credit prin intermediul aplicației de banking.
- teama de fraude și confidențialitatea reprezintă principalele bariere de utilizare a aplicațiilor bancare;
- românii estimează că pierd în medie 30 de minute când au nevoie să ajungă la bancă pentru a-și seta PIN-ul sau pentru a-și bloca sau reemite un card.
Românii folosesc aplicațiile de banking în special pentru a face plăți către comercianți, arată rezultatele studiului „Provocările financiare ale românilor”*, realizat la inițiativa Raiffeisen Bank de către Reveal Marketing Research, pentru programul de educație financiară Money Bistro.
Mobile banking-ul este comod și rapid de utilizat
Tinerii și familiile moderne adoptă ușor și utilizează serviciile de mobile banking. 7 din 10 dintre ei folosesc mobile banking pentru a-și plăti ratele sau diverși comercianți, iar jumătate fac transferuri bancare către prieteni sau familie. Românii conservatori folosesc aplicația de banking doar pentru a obține informații despre cont. Doar 6 până la 10% dintre români fac tranzacții de schimb valutar, comandă un card online sau aplică la un credit pe aplicația de mobile banking.
Comoditatea, rapiditatea și controlul asupra contului bancar sunt principalele beneficii identificate de români în utilizarea mediului online pentru operațiunile bancare. Totuși, aproape 7 din 10 români consideră aplicațiile de mobile banking mai dificil de utilizat. În același timp, teama de fraude online (45%) și problemele de securitate și confidențialitate (35%) reprezintă principalele obstacole în folosirea aplicațiilor de online banking de către români.
Banii au intrat și ei în era digitală, în pas cu vremurile
Pentru a-i încuraja pe români să folosească serviciile digitale bancare, Raiffeisen Bank lansează o ediție SMART a programului de educație financiară Money Bistro.
Într-o nouă serie video, vom vorbi despre barierele românilor când vine vorba de banking digital, descoperind beneficiile acestui fel de a face banking.
SMART nu e doar când știi câți bani ai în portofelul virtual, dar și când să faci banking după programul tău și să câștigi timp pentru activitățile care-ți fac plăcere.
Datele studiului privind comportamentele digitale ale românilor în relația cu băncile arată că pentru a-și rezolva diverse operațiuni la sediul băncii sau pentru a afla informații despre ofertele bancare, clienții pierd în jur de jumătate de oră. Românii estimează că pentru a scoate banii numerar din bancomat au nevoie de aproximativ 15 minute, iar pentru a face plăți la bancă – de 25 de minute.
Verifică și tu cât timp pierzi sau câștigi în „Portofelul Timpului”, când optezi pentru banking tradițional versus cel digital.
*Studiul despre comportamentele digitale ale românilor în relația cu băncile a fost realizat de compania Reveal Marketing Research la solicitarea Raiffeisen Bank, în al treilea an consecutiv, în perioada 15 ianuarie-15 februarie 2022, și conține un element calitativ (interviuri în profunzime, cu persoane din mai multe segmente de vârstă), cât și unul cantitativ (sondaj în rândul românilor din mediul urban). Sondajul a fost aplicat pe un eșantion de 1000 de persoane, bărbați și femei cu vârsta între 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel național.